X



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Erkekler domates yesin
Konudaki Cevap Sayısı
0
Konuyu Açan Kişi
CaRaMeL
Görüntülenme Sayısı
17





Mesaj Önizleme  Konuyu Gönder 
Erkekler domates yesin
Yazar Mesaj
CaRaMeL
{-666-}
* Üye

Üye No: 3819
Katılım: Sep 2006
Yer: oF oLd CitY..
Mesajlar: 10,258
Grup: Üye
Durum Uzakta

Rep Ver :
Rep Puanı : 171
Ruh Hali
cesaretli

MSN araciligi ile mesaj yolla Yahoo araciligi ile mesaj yolla ICQ araciligi ile mesaj yolla AIM araciligi ile mesaj yolla




Mesaj: #1
Erkekler domates yesin

Domatese kırmızı rengini veren içindeki ''likopen'' maddesinin erkeklerde görülen prostat kanserine karşı etkili olduğu ve 50 yaşın üzerindeki erkeklerin günde en az 3-4 domates tüketmesi gerektiği bildirildi. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Üroloji Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Atilla Gör, AA muhabirine yaptığı açıklamada, domatesin, birçok hastalığın yanı sıra erkeklerde görülen prostat kanserine karşı etkili olduğunu söyledi.

Prostat kanserinin, erkeklerde en sık görülen kanser türlerinin başında geldiğine ifade eden Prof. Dr. Gök, şöyle devam etti: ''Prostat kanseri, ileri yaşlarda her erkeğin korkulu rüyası. Prostat büyümesi 50 yaş civarı erkeklerin yüzde 30'unda, 60 yaşındaki erkeklerin yüzde 50'sinde, 80 ve daha yukarı yaşlardaki erkeklerin ise yüzde 90'ında görülebilir. Büyüyen ve uzun süre tedavi edilmeyen prostat, idrar birikmesi, idrar yolu iltihabı, gözle görülür şekilde idrardan kan gelmesi ve seyrek de olsa böbrek yetmezliği gibi önemli rahatsızlıklara sebep olabiliyor.

Domatesin içerisinde bulunan ''likopen'' denilen madde, prostat kanserinin oluşumu engelleyebiliyor. Bunun için özellikle 50 yaşının üzerinde bulunan erkekler, her gün en az 3-4 tane domates yemeli. Domatese kırmızı rengini veren ''likopen'' adlı antioksidan maddenin tek başına kansere karşı koruyucu etkisinin fazla olmadığı biliniyor. Sebzenin bütün olarak yenmesi gerekiyor.''

''DOMATES TÜKETİMİ ARTMALI"
Domatesin, prostat kanserine karşı etkisinin daha önce Illinois Üniversitesinde yapılan araştırmalar sonucu belirlendiğini ifade eden Prof. Dr. Gör, domatesin sağlığa olan yararlarının göz ardı edilmemesi ve tüketiminin artması gerektiğini söyledi. Prof. Dr. Gör, domates ile ilgili birçok araştırmanın ve çalışmanın yapıldığını vurgulayarak, şöyle dedi: ''Domatese kırmızı rengini veren içindeki ''likopen''in, çeşitli kanser risklerini önlediği ve sağlık sorunlarına karşı vücudun direncini artırdığı belirlendi. Domatesin içeriğindeki A, B1, B2, C ve K vitaminleri ve çeşitli minerallerle adeta bir sağlık deposu.''


pa$Ha GönLüm isTrs€ Sw€rim....ZorLaMaa...istRs€m sEwdirirM....H€aA DckSnki Nr€y€ KdaR ßu HwaLar....Kim TaKar... d€wRn döN€n€ kdR...

BirGünKüçükİnceParmaklıBirElGelipDüzeltecekHerşeyi
BenÇokAyrılıklarYaşadımOYüzdenBitişikYazdımHerşeyi ...


soN nefeSiM seNde kaLdı
!.....öLeMiyoRuM.....!

15-03-2007 07:33:51 AM
Kullanıcının websitesini ziyaret et Bu kullanıcının gönderdiği mesajları bul Bu mesajı bir cevapta alıntı yap
Mesaj Önizleme  Konuyu Gönder 

Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Alzheimer'ı önlemek için 'domates aşısı' DeLiKaNLı_KıZz! 0 3 11-07-2008 23:38:39 PM
Son Mesaj: DeLiKaNLı_KıZz!
  McDonald's ABD'de domates vermeyi kesti fbturan 0 6 30-06-2008 12:03:24 PM
Son Mesaj: fbturan
  Erkekler şişmanlatır mı? GiZeMmM 0 1 03-05-2008 02:45:08 AM
Son Mesaj: GiZeMmM

Yazdırılabilir Bir Versiyona Bak
Bu Konuyu Bir Arkadaşına Gönder
Bu Konuya Abone Ol | Konuyu Favorilerine Ekle

Foruma Git: